Rapport: Det svenska smarta hemmet 2019

Pressmeddelande: Premiär för Vera Secure i Sverige – först ut hos m.nu

Idag lanseras smarta hem-enheten Vera Secure i Sverige och m.nu är först att erbjuda produkten i sin webbutik. Det är den första produkten som tydligt inriktar sig på att kombinera larmsäkerhet med hemautomation i en enhet.

m.nu börja sälja “låsöppnare” – nytt samarbete med Öppna Din Dörr (ÖDD)

Sveriges ledande e-handel för smarta hem och hemautomation m.nu utökar sortimentet med en ny lösning som används till dörröppning. Produkten gör att man kan öppna dörrar utan vare sig koder eller fungerande bluetooth- eller wifiuppkoppling. Bakom innovationen står det svenska startup-företaget Öppna Din Dörr (ÖDD).

m.nu i Dagens Industri Entreprenör 2017-01-25 – Entreprenören vill göra hemmen smarta

Dagens industri skriver om m.nu och hur vi ser på framtiden.

m.nu i Affärsstaden 2017-01-20 – Från hobby till heltid

Affärsstaden har gjort ett reportage om hur företaget m punkt nu Sverige AB har utvecklats sedan starten.

m.nu på ehandel.se 2017-01-19 – Ny kundfavorit på Prisjakt – m.nu tar toppositionen

Ehandel.se skriver om vår resa till att nå toppen på prisjakt

m.nu har nöjdast kunder bland alla Sveriges e-handelsbolag

m.nu är ny etta på listan över de 6 315 butiker i prisjämförelsesidan Prisjakts lista över kundnöjdhet. Totalt har 1 677 kunder gett Linköpingsföretaget ett snittbetyg på 9,77 av 10 möjliga. m.nu är Sveriges ledande e-handelsbutik för hemautomation och Internet of Things för konsumenter.

m.nu i Östgötacorrespondenten 2016-10-24:
”Hans webbshop omsätter 18 miljoner”

Corren har gjort ett längre reportage om m.nu – vilket vi på m så klart tycker är jättekul

m.nu ökar omsättningen med 45 procent – efterfrågan på hemautomation ökar

Sveriges ledande webbutik för hemautomation, m.nu, växer så det knakar. Bolagets bokslut för 2015/2016 har precis blivit klart och omsättningen ökar med 45 procent till 17,8 MSEK. Prognosen är fortsatt god tillväxt tack vare ett växande intresse för hemautomation och Internet of Things (IoT) bland privatpersoner och företag.