Pressmeddelande: Premiär för Vera Secure i Sverige – först ut hos m.nu

Idag lanseras smarta hem-enheten Vera Secure i Sverige och m.nu är först att erbjuda produkten i sin webbutik. Det är den första produkten som tydligt inriktar sig på att kombinera larmsäkerhet med hemautomation i en enhet.

m.nu ingick tidigare i höst ett distributörsavtal med Vera, och är därmed först på den svenska marknaden att kunna erbjuda kunderna Vera Secure.

– Vera Secure är en efterfrågad produkt, vi har nog satt rekord i antal förbeställningar, säger Erik Freiholtz, VD för m.nu. Veras tidigare versioner har varit de bäst säljande kontrollenheterna hos oss, så förväntningarna är höga.

Vera Secure är en styrenhet för det smarta hemmet, men dessutom innehåller den utvecklade funktioner för att kunna fungera som ett larm. Exempel på ny funktionalitet är en robustare batterilösning, inbyggd siren och stöd för 3G, om det vanliga nätverket slutar att fungera.

– Stödet för 3G och batteridrift gör att Vera Secure fungerar även vid ström- eller nätverksavbrott, säger Erik Freiholtz, VD för m.nu. Vera Secure är en mycket prisvärd produkt och vi tycker det är spännande att se om det här är första steget mot att larmbranschen lättare kan omfamna smarta hem-utvecklingen.

Till skillnad från de tidigare kontrollenheterna Vera Edge och Vera Plus, har processorn i Vera Secure uppgraderats till Dual-Core och minnet utökats rejält.

Vera Secure är kompatibel med flera trådlösa protokoll som Z-Wave Plus, Wi-Fi, Zigbee, Bluetooth och det nya VeraLink.