Pressmeddelande: m.nu blir ny distributör för Vera

Lagom till Europalanseringen av den nya smarta hem-lösningen Vera Secure har e-handelsföretaget m.nu blivit distributör för varumärket Vera. m.nu blir därmed först i Sverige med att få in Vera Secure, som kombinerar larm och hemautomation. Lanseringen väntas ske inom ett par veckor.

m.nu är Sveriges ledande webbutik för hemautomation och hobbyelektronik. Utöver e-handel är företaget även distributör i Sverige för flera smarta hem-varumärken, såsom Aeon Labs, Qubino, NodOn och Z-wave.me. Nu ingår m.nu ett nytt distributörsavtal med Vera, en av världens ledande leverantörer av kontrollenheter till det smarta hemmet med bas i Hong Kong.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Vera, deras kontrollenheter är bästsäljare i vårt sortiment och de driver utvecklingen av hemautomation framåt, säger Erik Freiholtz, VD för m.nu. Nu ser vi fram emot lanseringen av Vera Secure, en spännande produkt med både en ny larmlösning och styrning av all hemautomation.

Den nya kontrollenheten Vera Secure har inbyggd siren, batteribackup och 3G-stöd. Batteriet och 3G-stödet gör att den ska fungera som larm även om en inbrottstjuv skulle stänga av elen och klippa nätverkskabeln. Till skillnad från de tidigare kontrollenheterna, Vera Edge och Vera Plus, har processorn i Vera Secure uppgraderats till Dual-Core och minnet utökats rejält.

I samband med att m.nu tar emot den första leveransen av Vera Secure kommer produkten att packas upp och testas tillsammans med kunder på plats hos m.nu i Linköping. Vill du delta, anmäl dig genom att skicka ett mail till info@m.nu.

Tid för unboxing-evenemanget meddelas på m.nu:s Facebook-sida, där man även kommer kunna följa en live-sändning.